Wewnętrzne rogi to przyszłość dla jazdy na rowerze. Jedyne na rynku rogi wewnętrzne. Trzymając je podczas jazdy docenisz mniejszy opór powietrza, efektywne rozluźnienie ramion i...
Siodełko SQlab 602 Ergolux active 2.0 to siodełko turystyczne na średnie i dłuższe trasy. W porównaniu z podobnymi siodełkami, model SQlab oferuje wyraźnie większą objętość...
SQlab 621 active 2.0 = Światowy bestseller w sferze wygody dla rowerów miejskich i holenderskich!
W porównaniu z pozostałymi, bardziej sportowymi modelami siodełek SQlab,...
Kierownica 3OX 16° pozwala na naturalne ułożenie dłoni i chroni nadgarstki. Wersja aluminiowa odpowiednia do MTB XC, Marathon, Ebike. Kierownica zapewnia optymalne ułożenie...
Nasze najlepiej sprzedające się chwyty, które zapewniają komfort i wsparcie niezależnie od tego, czy jeździsz na rowerze górskim, czy crossowych. Doskonale sprawdza się na dłuższych trasach, gdzie stała pozycja nadgarstka szczególnie odbija się na dłoniach i może spowodować ból nadgarstka, drętwienie małego palca i inne dolegliwości. Chwyty mają wyszukany kształt, który doskonale wypełnia dłoń, a przy idealnym rozłożeniu ciężaru znacznie zmniejsza nacisk dłoni na kierownicę. Ergonomię chwytu zaprojektowali lekarze, a wyniki pomiarów obciążenia dłoni mówią same za siebie – gripy SQlab 710 po prostu działają idealnie.
Idealny rozmiar gripu
Indywidualny rozmiar chwytów jest bardzo ważny.
Rozmiar gripu mierzony jest od czubka środkowego palca do kostki kciuka. Dzięki temu dłoń obejmie największą możliwą powierzchnię chwytu.
Instrukcję mierzenia rozmiaru dłoni i chwytu można znaleźć w filmie
Idealny kształt
Gripy 710 i 702 są wyższe na środku i niższe na krawędziach, zapewniając w ten sposób naturalną pozycję dłoni.
Taki kształt przynosi ulgę i znacznie zmniejsza nacisk na nerw łokciowy, nerw pośrodkowy i kanał nadgarstka.
Podniesiony koniec
Podwyższony koniec gripu doskonale podtrzymuje dłoń. Rezultatem jest maksymalne rozłożenie nacisku na dużym obszarze.
Chwyt do środka, wygoda na zewnątrz
Obejma znajduje się po wewnętrznej stronie gripu. Dzięki temu chwyty doskonale trzymają się na miejscu i zwiększają amortyzację. Niestety gripy nie są kompatybilne z rogami znajdującymi się na krawędzi kierownicy.
Zalety
większa powierzchnia
większy komfort
bezpieczny chwyt
Wady
skomplikowany montaż lusterka
Kluczowe jest rozłożenie nacisku
Klasyczny okrągły chwyt oferuje tylko bardzo małą powierzchnię styku, dzięki czemu wywierany jest duży nacisk na dłoń na małej powierzchni.
Gripy ze „skrzydełkiem” oferują większą powierzchnię oparcia, ale nadal nie ma wystarczającego rozłożenia nacisku.
Spłaszczona elipsa znacznie zwiększa powierzchnię styku.
Gripy SQlab są spłaszczone u góry i rozciągnięte na boki dla maksymalnego komfortu i redukcji nacisku. Powierzchnia jest opracowana z myślą o dobrym podparciu i pewnym uchwycie.
Fizyka
mała powierzchnia styku = wysokie nacisk
duża powierzchnia styku = niski nacisk
Pomiar nacisku w laboratoriach SQlab
Za pomocą pomiaru nacisku można dowiedzieć się i udowodnić, gdzie na rękę wywierany jest największy nacisk i gdzie w związku z tym konieczne jest maksymalne zmniejszenie tego obciążenia. Służy do tego specjalna powłoka, która może to mierzy. Dzięki wynikom pomiarów widać wyraźnie, że w najbardziej problematycznych miejscach chwyty SQlab mają wyraźną przewagę nad klasycznymi chwytami przedłużonymi, które są standardowo dostępne.
W okrągłych chwytach nacisk koncentruje się na bardzo małej powierzchni.
W chwytach SQlab 710 / 702 nacisk w okolicy kanału nadgarstka wynosi około 30% maksymalnego obciążenia na zewnątrz gripu. Oba nerwy (środkowy i łokciowy) są wystarczająco odciążone.
Zrelaksowana pozycja dłoni na gripach SQlab 710
Uwolnienie kanału nadgarstka
Powierzchnia do podparcia dłoni musi być umieszczona jak najbliżej końca kierownicy, tak aby kanał nadgarstka był jak najmniej obciążony. Ciągłe obciążanie tego obszaru może prowadzić do różnych problemów, takich jak zespół cieśni nadgarstka.
Zmniejszenie nacisku na nerw łokciowy
Pomiary pokazują, że największy nacisk występuje właśnie na zewnętrznej części dłoni, gdzie obciążony jest nerw łokciowy. Nadmierny nacisk w tym obszarze może prowadzić do drętwienia małego palca i palca serdecznego.
Tunel nadgarstka
Nienaturalne zgięcie nadgarstka to częsty problem podczas jazdy z kierownicą z lekkim wygięciem w stronę rowerzysty. To nienaturalne ułożenie powoduje ograniczenie funkcji nerwów w dłoni. Można to porównać do węża ogrodowego, który nienaturalnie wygięty zapada się i woda nie może przez niego płynąć.
Problem wynika z nadmiernego nacisku na zewnętrzną część, która blokuje nerw łokciowy.
1. Jest to spowodowane nadmierną rotacją nadgarstka, która jest zwykle spowodowana lekkim wygięciem kierownicy w kierunku rowerzysty. 2. Przyczyną jest nadmierny ucisk na kanał nadgarstka. Paradoksalnie problem ten mogą powodować chwyty ze „skrzydełkiem” odciążającym. Nacisk na nerw łokciowy jest zmniejszony, gdy są używane, ale większość nacisku może zostać przeniesiona na nerw pośrodkowy, który kontroluje kciuk, palec wskazujący i środkowy.
SQlab Ergobar
Wielokrawędziowy kształt
Kierownice i chwyty mają okrągły przekrój, ponieważ jest to najprostsze rozwiązanie. Jednak nasze palce takie nie są. Gdy są zaciśnięte przypominają bardziej sześciokąt, dlatego dłoń ma tendencję do ślizgania się po okrągłej powierzchni i dobrze chwyta kwadratowe i wielokrawędziowe przedmioty.
okrągły kształt = słaby chwyt
kanciasty kształt = doskonały chwyt
Zwiększony komfort
Gripy 710/702 można łatwo uzupełnić wewnętrznymi rogami 410/402 i tym samym jeszcze bardziej odciążyć nie tylko dłoń, ale także plecy. Połączenie chwytów i rogów wewnętrznych znacznie zwiększa ogólny komfort podczas jazdy.
Wielkości
S, M, L
Przeznaczenie
Trekking + MTB
Długość (mm)
139,1
Waga (g) / para
180
SQlab gripy - konec brnění prstů a bolesti zápěstí
Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię do tego produktu.
Dodaj komentarz
Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost. Více informací