Wygodne gripy
Wygodne gripy
Do każdej ręki, do każdego roweru. Gripy idealne.
Wymiary i masy
Model | rozmiar |
długość całkowita (w mm) |
obwód (mierzone v 1/3 długości gripu) |
masa (w g) |
SQlab 702 | S. | 139,1 | 108,0 | 251 |
SQlab 702 | M. | 143,6 | 110,8 | 228 |
SQlab 702 | L. | 145,8 | 123,7 | 255 |
SQlab 710 | S. | 136,8 | 102,6 | 165 |
SQlab 710 | M. | 139,1 | 106,0 | 180 |
SQlab 710 | L. | 145,0 | 115,2 | 205 |
* Obwód gripów mierzy się w 1/3 długości. Odpowiada to położeniu palca środkowego (patrz: obrazek).
Krawędzie dłoni
Gripy 702 i 710 są na wewnętrznej stronie, w stosunku do strony zewnętrznej, podwyższone. Sprzyja to bardziej naturalnemu ułożeniu ręki.
W ten sposób odciążony zostaje nerw łokciowy i kanał nadgarstka, gdzie przebiega nerw pośrodkowy. Zewnętrzna krawędź dłoni jest co prawda w ten sposób bardziej obciążona, ale jak nam często udowadniają karatecy, miejsce to nie jest zbyt wrażliwe.
Zalety
- Większa powierzchnia
- Lepszy komfort
- Pewność chwytu
Wady
- Utrudniony montaż lusterka
Rozłożenie nacisku jest kluczowe
Pomiar nacisku w laboratoriach SQlab
Dzięki pomiarowi nacisku można ustalić i udowodnić, gdzie ręka jest poddawana największemu naporowi i gdzie należy ten nacisk jak najbardziej zredukować. Służy do tego specjalna powłoka, dzięki której taki nacisk umiemy określić. Wynikiem pomiaru jest to, że doskonale widać, że w najbardziej problematycznych partiach gripy SQlab mają przewagę nad standardowo rozszerzonymi gripami, które są powszechnie dostępne.
SQlab 710
Grip ZX ze skrzydełkami
Grip XY ze skrzydełkiem podpierającym
Wynik:
W przypadku gripów 702 i 710 nacisk zostaje rozłożony na naprawdę dużą powierzchnię. Dzięki temu maksymalny nacisk jest o jakieś 25% niższy, niż u innych gripów ergonomicznych. W miejscu wyjścia nerwów z kanału nadgarstka w przypadku gripów 702 nacisk zostaje zredukowany o połowę.
Redukcja nacisku w modelach 702 i 710
Redukcja nacisku na kanał nadgarstka
Skrzydełko podporowe musi być umieszczone tak daleko na zewnątrz, jak jest to tylko możliwe, by zrobić przestrzeń wyjściu z tunelu nadgarstka. Nawet mniejszy, ale powracający nacisk może powodować problemy, jak na przykład zespół cieśni nadgarstka (wtedy dają o sobie znać pierwsze trzy palce).
Redukcja nacisku na nerw łokciowy
Pomiar wykazuje, że największy nacisk wywierany jest na zewnętrzną stronę dłoni. Właśnie w tym miejscu przechodzi nerw łokciowy, który unerwia palec mały i serdeczny.
Tunel nadgarstka
Zagięcie nadgarstka (szczególnie na bok) powoduje uciśnięcie tunelu nadgarstka, gdzie biegną nerwy. Tak samo jak przez zagięty wąż ogrodowy nie chce lecieć woda, przez zagięte nerwy nie „lecą” impulsy, albo nawet te impulsy są nieprawidłowe. Objawem jest zaburzone czucie w trzech pierwszych palcach dłoni (impulsy nie dochodzą), albo bóle i odrętwienie tych palców (nieprawidłowe sygnały ze ściśniętego nerwu).
Przyczyną niewłaściwego ułożenia nadgarstka podczas jazdy jest często nieodpowiednia kierownica, z niedostatecznym zagięciem do tyłu.
Komentarz:
Nasze gripy to nie urządzenia medyczne. Nie możemy zagwarantować, że na pewno rozwiążą Twoje problemy. Jeśli mimo używania ergonomicznych komponentów problemy nie znikają, należy skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą. Nie wahajcie się też skontaktować bezpośrednio z nami!
Nasze gripy to nie urządzenia medyczne. Nie możemy zagwarantować, że na pewno rozwiążą wasze problemy. Jeśli mimo używania ergonomicznych komponentów Wasze problemy nie znikają, należy skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą. Nie wahajcie się też skontaktować bezpośrednio z nami!
Kciuk, palec wskazujący i środkowy
- Przyczyna – nadgarstek wygięty na bok uciska tunel nadgarstka. Najczęściej dzieje się tak przez prostą kierownice bez dostatecznego zagięcia do tyłu.
- Przyczyna – duży nacisk na wyjście nerwów z tunelu nadgarstka, który często jest spowodowany niewłaściwie ułożonym skrzydełkiem podporowym. Wprawdzie odciąża ono nerw łokciowy, ale jeśli jest ułożone źle, uciska tunel nadgarstka.
Zabezpieczenie gripów
Bezpieczeństwo stoi nad wygodą. Dzięki naszemu systemowi, pozwalającemu określić rozmiar, zewnętrznym skrzydełkom podporowym i ergonomicznym kierownicom, możecie zawsze pewnie chwycić Wasze gripy. Skrzydełko podporowe jest ułożone na zewnętrznej krawędzi (u gripów 702 i 710), przez co zapewnia dobre podparcie i bezpieczeństwo. Docenicie to w wielu sytuacjach, najbardziej jednak kiedy będzie musieli szybko zahamować.
SQlab Ergobar
Kształt pełen zagięć
Kierownica i gripy są zazwyczaj okrągłe, dlatego że jest to rozwiązanie najprostsze. Nasze palce przy zaciśniętej dłoni nie tworzą jednak kształtu walca, a raczej sześciokątu. Dlatego dłoń ma tendencję, by się ześlizgiwać z okrągłej powierzchni, ale dobrze chwyta przedmioty kanciaste i pozaginane.