Dostawa gratis przy zakupach powyżej 339,95 zł

MaxContact®

MaxContact®

Ciągle zmieniająca się pozycja na rowerze jest równie ważnym elementem jazdy, co samo pedałowanie. Nieznaczne zmiany nachylenia górnej części ciała, obniżenie albo napięcie bioder – wszystko to ma wpływ na to, jak części naszego ciała współpracują z rowerem. Raz na przykład wybieramy pozycję bardziej wyprostowaną, żeby mieć dobrą widoczność w ruchu ulicznym, ale innym razem wybierzemy pozycję o dużym nachyleniu górnej części ciała, by się uchronić przed ulewnym deszczem albo osiągnąć większą prędkość przy zjeździe. Doświadczony kolarz górski, przyzwyczajony do cięższego, pagórkowatego terenu da się poznać po aktywnym stylu jazdy. Jego pozycja na rowerze się zatem zmienia i koryguje w zależności od aktualnego ternu, środek ciężkości wyraźnie się przesuwa do przodu i do tyłu w zależności od tego, jak stromy jest podjazd i zjazd.

Dynamiczna pozycja sportowa wygodna i bezpieczna jak nigdy dotąd

Powierzchnia części przedniej siodełka („nosa" siodła) powinna być tak szeroka, jak tylko jest to możliwe, równocześnie jednak tak wąska, jak jest to tylko konieczne. Celem jest, aby powierzchnia kontaktowa części przedniej siodełka była na tyle duża, by pomagała obniżyć nacisk na tkanki w pozycji sportowej z ciałem nachylonym do przodu, ale równocześnie na tyle wąska, aby pozostała przestrzeń dla ud. Jak bardzo zwężona może być zatem część przednia siodełka?

Koncepcja SQlab MaxContact prezentuje siodełka z obniżonym „nosem”, czyli siodełka ze schodkowo obniżoną częścią przednią, która na dodatek jest płaska. Ten prosty zabieg gwarantuje większą powierzchnię styku w sytuacjach, kiedy podczas jazdy na rowerze pochylamy przednią część ciała do przodu, gdzie standardowe siodełka niepotrzebnie by uciskały spojenie łonowe. A jak już wiemy, większa powierzchnia oznacza mniejszy nacisk. Obniżenie części przedniej zapewnia też większą przestrzeń w tej pozycji, niż siodełka standardowe.