Bezpieczny chwyt
Bezpieczny chwyt
Jaki związek ma bezpieczny chwyt i wielkość gripów?
Wybór optymalnej wielkości gripów, ich ergonomia i charakterystyczne skrzyszdełka podpierające, ułożone na zewnętrznej stronie – wszystko to ma służyć jak najlepszemu i jak najpewniejszemu chwytowi. Gripy są dostępne w rozmiarach S, M i L i różnią się zarówno w średnicy, jak i długości i kształcie.
Kiedy chwyt nie jest bezpieczny?
Niewłaściwy rozmiar gripów (chwytów)
Odpowiednio dobrana wielkość gripów jest podstawą. Jeśli gripy są zbyt duże, nie damy rady ich dostatecznie objąć, co często prowadzi do skurczów palców albo całych rąk. Indywidualny wybór wielkości gripów jest konieczny dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Dlatego opracowaliśmy prosty system mierzenia wielkości chwytu, który pomoże Ci dobrać odpowiedni rozmiar gripów.
Mierzenie wielkości gripów polega na mierzeniu odległości końca palca środkowego do zgięcia między kciukiem a dłonią. Palce obejmują gripy właśnie tą częścią naszych rąk.
Nasze gripy rowerowe są dostępne w przynajmniej trzech różnych wielkościach dla każdego modelu.
Niewłaściwy kształt gripów
Kanciaste i dwuwymiarowe
Kierownica ma przekrój okrągły, więc okrągły przekrój ma również wiele gripów – tak jest najprościej. Nasze zagięte palce tworzą jednak przeróżne kształty, ale na pewno nie okrągłe. Gładkie i okrągłe przedmioty łatwo się nam wyślizgują. Dla porównania, przedmiotów kanciastych, na przykład krawędzi stołu, możemy się trzymać dużo pewniej.
Gripy zapewniają wygodny i swobodny chwyt, przy równoczesnym poczuciu doskonałej kontroli ruchów
Zbyt duże skrzydełka podpierające
Skrzydełka podpierające, czyli spłaszczona część gripów, muszą być ułożone jak najbardziej jest to możliwe po bokach, tak, aby nie dochodziło do ucisku tunelu nadgarstka. Prawidłowo ułożone i dostatecznie duże powierzchnie podparcia zapewniają oparcie rękom, na których w niektórych momentach spoczywa duża część ciężaru ciała. Poprawiają one też pewność i bezpieczeństwo chwytu. Docenisz je przez cały czas przejażdżki, ale największa zmianę poczujesz gdy przyjdzie Ci naprawdę szybko hamować.